KDF82 - bojový VW

KDF82 - bojový Volkswagen - kuebelwagen, rok výroby 1940 - 1945, přestavba brouka
A uslyšíte k tomu Lili

kýblvágn

Značení Wehrmachtu: 1e Pkw K 1 typ 82
Výrobce - Volkswagenwerk G.m.b.h. Wolfsburg Deutschland
Motor:
benzínový ležatý čtyřdobý čtyřválec OHV se dvěma páry protilehlých válců umístěný vzadu, chlazený vzduchem
vrtání:				(70) 75
zdvih:				64
obsah:				985 ccm, od března 1943 1134 ccm
max. výkon:			(24) 25 PS 3300 ot.
komprese:			1:5,8
max. kroutící moment:		6,8 mkg
pořadí zapalování :		1 4 3 2	
značení válců:			3	^	1 	po směru jízdy
       				4	^	2
bod zápalu:			5° před Hú
rozsah automat. předstihu: 	32°
karburátor:			Solex 26VFJ nebo 26 VFLI
osazení karburátoru difuzér:	21,5 mm, HT 120, TCHNP 0,40
svíčky:				M14 14/145 vzdálenost jiskřiště 0,5 - 0,6 mm
odtrh přerušovače:		0,4 - 0,5 mm
vůle ventilů za studena:	sací 0,12 výfukový 0,15
akumulátor:			6V 75 Ah
dynamo:				Bosch REDK 130/6 2600
startér:			Bosch EED 0,6/6
relé:				Bosch 130/6
řemen ventilátoru chlazení: 	rozměr 13 x 860
obsah nádrže benzínu:		40 l, membránové čerpadlo na motoru
brzdy mechanické: 		na 4 kola, i ruční, obložení 280 x 30 x 4 mm
spojka jednokotoučová:		F & S 180 x 125 x 5
převodovka, převody:		3,60 2,07 1,25 0,8 vzad 6,6
stálá redukce v rozvodovce:	4,45, zvláštní redukce v kolech vzadu 1,4
diferenciál: 			samosvorný s kolíky
spotřeba benzínu:		8,5 l 100 km
spotř. oleje: 			0,12 l 100 km
mazání motoru: 			tlakové‚ oběžné, náplň v klikové skříni 3 l, minimální tlak
                                oleje 2,5 at při provozní teplotě
max. rychlost: 			80km/hod.
stoupavost: 			65°

Motor:

motor

Další data:
pneu vpředu 5,25 - 16 (5,50 - 16) pneu vzadu 5,25 - 16 (5,50 - 16) disky 3,00D - 16, 5 upevňovacích šroubů tlak vpředu 1,25 atm tlak vzadu 1,8 atm sbíhavost vpředu 4 - 6 mm záklon otoč. čepu 2,30., příklon 5. rozchod vpředu 1356 rozch. vzadu 1360 rozvor 2400 délka 3740 šířka 1600 váha 1175 užitečné zatížení 490 kg, 4 osoby

Přední náprava klikové zavěšení kol, pérování torzními tyčemi, tlumiče teleskopické‚ zadní náprava nezávislé zavěšení kol, pérování torzními tyčemi, tlumiče pákové

Karoserie samonosná, plátěná  střecha na skládací konstrukci, sklopné přední sklo,
náhradní pneu umístěné vpředu na kapotě Existovala i varianta poháněná dřevoplynem, pikap, speciální nástavce na kola pro jízdu
v blátivém terénu ...

Osazení ložisky, kusy: rozměry, typ:
2     přední kola vně       1řadové kuličkové opěrné
2     přední kola uvnitř     1řadové kuličkové
2     šnek řízení               1řadové kuličkové opěrné
1     dynamo                   1řadové kuličkové
1     hnací hřídel vzadu    1řadové kuličkové
1     hlavní hřídel vpředu  2řadové kuličkové
1     hlavní hřídel vzadu    1řadové válečkové
1     diferenciál vlevo       1řadové kuličkové
1     diferenciál vpravo    1řadové kuličkové
6     zadní kola                1řadové kuličkové
2     zadní kola                1řadové kuličkové
20 48 17,5    I-95978
25 62 18,5    30305
17,2 32 10    307031 B
15 35 11       6202
25 52 15       6205
25 62 25,4    3305Nm
30 62 20       NUP 2206
50 90 20       6210
50 90 11       98210
30 72 19       6306
                     6305
Simerinky rozměry, typ:
2     přední kola
4     zadní kola
1     převodovka
1     motor
40 62 10   (34 62 12)
40 62 12   (44 62 12)
20 40 10
60 80 10   (60 80 12)

pohled na vůz

palubní deska

Dalším typem pro brannou moc byl VW "vodník" KdF166 (toho jsem však, k mé lítosti, nevlastnil)

vodnik

Pokračovatelem KdFů byl VW181, vyráběný v Brazílii.