Northrop P-61 Black Widow

 

"Černá vdova" byla mou první dvoumotorovou sportovní upoutanou maketou SUM. Stavěl jsem ji tenkrát společně s Florinem Šimčákem, já krovky, kabiny a detaily, Florin měl zase na starost trupy a podvozky. Specialitou mého provedení bylo zhášení obou motorů MVVS 2,5 najednou časovačem Graupner Thermik(nemusel jsem ovládat plyn a celou sestavu jsem létal "na plno"). Na letovou sestavu jsem měl cca tři minuty a v polovině čtvrté minuty motory po zaškrcení palivových hadiček zhasly. Zařízení fungovalo jako švýcarské "omegy", prakticky po celou dobu života makety nenastal sebemenší problém.Za tři roky společného soutěžního života, kdy jsme ročně odlétali šestnáct, sedmnáct závodů, jsem neskončil nikdy hůře než druhý a konečně jsem si "udělal jméno".

Černá vdova byla letově snad nejlepším érem, které jsem měl na drátech v ruce. Zvládla souvrat, přemet, za anemometrem měřeného větru okolo 12 m/s (v nárazech 14) zvládala let na 45°. Vždy jsem si vychutnával přistání, po zhasnutí motorů to byl kluzák, nádherně si sedal na zadní kola a mnohokrát jsem nevěděl jesli už sedím nebo ještě plavu, po půl kole jízdy na zadních kolech stačilo přirazit příďové kolo a dojet.

Rozpětí 1 350 mm, motory 2 x MVVS 2,5 GR, hmotnost s palivem 1150 gramů. Potah čínským hedvábím, možnost odhozu osvětlovacích pum a odhozu letáků, plně odpružená kola.

Předstartovní příprava byla delší jen o natankování druhého motoru, pak jsem startérovi řekl :¨Kontakt!¨ a měl jsem tři minuty na odstartování, většinou jem byl do minuty "nahoře". Můj nejlepší výkon byl 32sec, což na rukou startované motory, doladění otáček a běh k heftu byl slušný výkon. Mezi námi, MVVS byly přece jen "špica" motory.

Husslin Hussy byla oděná v "invazní kamufláži"

* Kurzy * Akcie * Práce * Zájezdy * Zájezdy * Meteobox * Auto *