AVIA BH - 21

 

Nejprve to byla sportovní upoutaná maketa SUM na motor MVVS 3,5RC, ale jaksi to nebylo "ono"…a tak jsem do bosičky zastavěl O.S.MAX 40H. S šestapůlkou ovšem bosička musela do maket F4B a tuto kategorii jsme spolu létali čtyři roky. Zvykli jsme si na sebe a bylo radostí vzít si "heft" do ruky a zvládat tuto dvouplošnou divokou nádheru. Nedám na avie dopustit a je pravdou, že tento ďábel byl asi nejlepším dílem ing.Beneše a ing.Hajna. Bosička je taky jedinou maketou F4B, kterou jsem si ponechal do dnešních dnů. AVIE BH-21 byla létavou maketou, zvládla souvrat se staženým plynem, přemet, do větru okolo 8-9 m/s zvládala let na 45°. Vždy jsem si vychutnával mezipřistání, bosička plavala a přitlačit ji na tři body bylo vrcholným uměním, zejména za větru. Rozpětí 1 085 mm, motor O.S.MAX 40H, hmotnost s palivem 1350 gramů. Plně vybavená kabina, vysouvací chladič, potah čínským hedvábím (stálo mne to v roce 1987 bratru 750 Kčs), možnost odhozu osvětlovacích pum a odhoz letáků, eventuelně balíčku, plně maketově odpružená kola gumovými provazci.

Avia B.H.3 s Avií BH-21, obě byly postaveny ve stejném zmenšení. Takhle pohromadě jsem je viděl jenom já, nikdy jsem je nevyvezl společně. Takže premiéra po letech, želbohu povodeň v roce 97 mi ve sklepě B.H.3 zcela zničila, škoda…

Pilotovi jsme říkali Cyril, měl koženou kuklu, koženou bundu i boty, měl i pouzdro na mapy a občas jsme mu uvazovali i šálu.

* Kurzy * Akcie * Práce * Zájezdy * Zájezdy * Meteobox * Auto *