Borohrádek

Pátek
Bylo pěkně, a proto jsme se dali do stavění stanů. Když jsme byli se stavěním hotovi, šli jsme si vylosovat číslo na branný závod a další disciplíny. Vylosovali jsme si číslo 19.  a vyběhli skoro poslední. Po doběhnutí jsme šli do stanů a na večeři.

Sobota
V 7. 30 jsme měli budíček. Ze spacáků se nám moc nechtělo, ale vylézt z nich jsme přece museli. Některé disciplíny se nám moc nevydařily, ale útok a uzle byly dobré. Takže jsme nakonec obsadili dobré třetí místo.

Čistíme koupaliště

Letošní brigáda na čištění koupaliště připadla na neděli 5. června. V 8 hodin jsme se sešli u požární zbrojnice, odkud jsme odjeli naši  Tatrou na koupaliště. Tam jsme si připravili potřebné nářadí a začali s čištěním. Když jsme byli s prací hotovi, sbalili jsme věci a spěchali domů na oběd.

Putovní tábor

Naše organizace SPO uspořádala pro náš oddíl MP čtyřdenní putovní tábor. Čtvrtého srpna 1988. Se svým vedoucím Josefem Dusílkem vyjíždíme obtěžkáni batohy autobusem do Nového Města nad Metují. Nastupujeme do vlaku a přes Jaroměř, Pardubice, Hlinsko míříme do Ždírce nad Doubravou. Odtud ještě chvilku cesty autobusem a kousek pěšky. Kde se nacházíme? Jsme u cíle putování na rybníku Velké Dářko. V kempu očekáváme příjezd manželů Ševcových, kteří ve svém automobilu přivážejí stany i něco na zub. Konečně přijíždějí, vyhledáváme místo na stanování a stavíme čtyři stany. Je již pozdní odpoledne, pochutnáváme si na buchtách, které nám napekla paní Drašnarová a vaříme si večeři. Po večeři se procházíme kempem a nejvíce nás přitahuje atrakce hracích automatů. Přichází večer a my s ukládáme ke spánku.
Probouzíme se do pátečního rána a s oparem nad vodou rybníka. V noci bylo chladno, vylézáme ze spacáků a vaříme snídani. Dnes nás čeká pěší výlet. Po turistických značkách přes partyzánskou obec Račín, hezkou krajinou přicházíme asi po čtrnáctikilometrovém pochodu do obce Havlíčková Borová. Místy nás bolely nohy, ale všichni se dobře drželi. Navštěvujeme muzeum - rodný dům K. H. Borovského, kde nás průvodkyně seznamuje s životopisem tohoto spisovatele i se sbírkami muzea. Dalším cílem našeho putování je město Přibyslav, kam jsme se dopravili autobusem a to hlavně proto, abychom navštívili Metodické centrum a stálou výstavu požární ochrany. V přestavěném zámku nás průvodce seznamuje s expozicí požární ochrany uspořádanou od dob vzniku boje s ohněm až po doby dnešní. Se zájmem si prohlížíme vystavené exponáty, nám mladým požárníkům blízké. Obloha se mračí, čekáme na autobus a odjíždíme zpět do kempu, kde nás čeká večeře a odpočinek po cestě. Ještě dlouho do noci vzpomínáme na vše co jsme viděli. Je tady další ráno, dnes můžeme déle spát, budeme užívat rybníka k zábavě. Dopoledne se koupeme a hrajeme si s míčem u stanů, po obědě se vydáváme na loďkách na hladinu. V třech loďkách veslujeme téměř ke středu rybníka. Není to žádná louže, vždyť má rozlohu kolem 206 hektarů. Někdy nám plavba dělá potíže, loďky nás neposlouchají, ale doplouváme suší zpět. Užíváme si den odpočinku na březích rybníka, sledujeme rybáře a pomáháme stavět stan Tomášovým, kteří za námi přijeli.
Ráno 7. Srpna - neděle. Dobře jsme se prospali, snídáme a připravujeme se k bourání stanů. Před dopolednem máme sklizeno a vracíme se domů opět vlakem a potom autobusem. Puťák se nám vydařil, čtyři dny nepršelo, paní Ševcová nám dobře navařila, nikdo nemarodil, byla to pohoda. Budeme se moc těšit na další putování. Ahoj !

* Kurzy * Last minute * Letenky * Kurzy akcie a burza * Reality a bydlení * Akcie * Rejstřík * Hotel Prague *