Schejbalová, Petra Netíková, Leoš Ježek, Miloš Marek, Josef Ševc, Jan Bartoš, Standa Melich, Jaromír Meier, Josef Komůrka, David Roll, Kamil Horák. Soutěžit pojedeme v nových teplákových soupravách, které jsme k reprezentaci dostali. Díky naším sponzorům jsme byli vybaveni „ maskáči " a pevnou obuví. Budeme se snažit dobře reprezentovat nejen naši obec, ale i celou naši vlast.

Úterý 14. 7.

Nastává poledne. Dvě vozidla, požární Avie řízená p. Tomášem a Avia camp řízená p . Pekem vyjíždějí k cestě do Rakouska. Vedoucím zájezdu je Josef Dusílek, trenérem družstva Josef Andrš, tlumočnicí p. Čermáková z Deštného v O. h.  . Zájezdu se účastní 11 členů kolektivu MP, vítězů celostátního kola hry Plamen 90, kteří byli pověřeni reprezentací ČSFR na 22. výkonnostní soutěži konané v Rakouském Liezenu náležejícím do oblasti Štýrska. Mimo patřičných zásob potravin na cestu sebou vezeme stany na ubytování a dárky do soutěže i pro hostitele. Vozidla míří do jižních Čech k přejezdu do Rakouska v Dolním Dvořišti. Naším záměrem bylo nalézt místo k přenocování na našem území a ráno odjet do Rakouska. Ubytování jsme nalezli u rybníku kempu Dívčí Kámen nacházejícím se mezi Českými Budějovicemi a Kaplicemi. Přesto, že bylo zataženo, ale nebyla zima postavili jsme úkryt z veliké plachty jako safari a pod ním jsme přepsali téměř pod širákem. Trochu nás zlobili jenom komáři.

Středa 15. 7.

Vyspali jsme se dobře a nezmrzli jsme. Připravili jsme snídani, uložili věci a vyjeli k přejezdu státní hranice. Po cestě jsme ještě doplnili pohonné hmoty, pečivo, zeleninu a pivo a posléze jsme již stáli na přejezdu. Avie p. Peka projela bez problémů, ale hasičskou Avii si rakouští celníci prohlédli důkladně a našli poháry vezené jako dary do soutěže a tyto se jim nelíbily. Po kratším vysvětlování a domluvách nás však pustili bez placení cla. Jsme v Rakousku a vše se nám zdá jaksi jinačí, vzhlednější. Jedeme dálnicí k Linci, kam před polednem dorážíme. Prohlížíme si město, nahlížíme do výkladních skříní obchodů a pomalu si navykáme na život v Rakousku. Po prohlídce města vaříme oběd a pokračujeme v jízdě směrem na Salzburg. Město je známe hudebními tradicemi, historickými budovami a množstvím návštěvníků. Prošli jsme si město i když večer trochu prostřikovalo. Potom jsme vyjeli hledat ubytování. Při výjezdu z města se spustil prudký liják a měli jsme obavy, jak přenocujeme. Zajeli jsme několik kilometrů od města k trati závodů formule 1 na Salzburgring. Při vjezdu do areálu nás vítali a hned se ptali, do kterého parkoviště jedeme. Po chvíli jsme se teprve domluvili, že v sobotu zde probíhají závody a oni nás vítali jako závodníky. Nebylo zde možné postavit stany, až nakonec jsme našli dobré místečko na parkovišti a ubytovali se. Při přípravě večeře prováděl Pepa Andrš tvrdý trénink družstva. Utahaní z cesty jsme dobře povečeřeli a uložili se ke spánku.

Čtvrtek 16. 7.

Po včerejším dešti není ani památky a budí nás sluníčko. Vaříme snídani, balíme stany a připravujeme se na další cestu. Čeká nás cesta do Liezenu rámovaná půvabnou krajinou. Projíždíme podél jezer Fuschlsee a Wolfgangsee a zastavujeme se na vyhlídkových místech silnic. Navštěvujeme lázeňské město Bad Ischl a objíždíme Hallstätter See, půvabné jezero s městečkem Hallstadt, známým doly na sůl. Zastavujeme zde na odpočinek a odvážlivci se koupou v jezeře. Osvěženi pokračujeme cestou do Liezenu, místa konání soutěže. Dorážíme sem odpoledne. Vyhledali jsme zdejší hasičskou zbrojnici a byli uvítáni hasičskými činovníky města Liezenu. Zaparkovali jsme na zahradě a hřišti místní školy ve středu asi desetitisícového města. Zde jsme postavili stany a ubytovali se. Sociální zařízení jsme mohli používat ve škole. Hráli jsme fotbal, prováděli nácvik disciplín a navečer nás pozvali do zbrojnice na pohoštění a prohlídku místního stadionu, místa konání soutěže. Večer jsme poseděli do pozdních hodin s hostiteli - hasiči z Liezenu.

Pátek 17. 7.

Budíme se do nádherného slunečného rána. Vaříme snídani v dobré ranní pohodě. Dopoledne odcházíme na stadion, kde si máme možnost vyzkoušet požární útok z překážkami na již připravených drahách. Celkem se nám daří a naše tréninkové časy jsou dobře hodnoceny. Odpoledne nás čeká prohlídka hasičské zbrojnice, nového signalizačního dispečinku, prohlídka vozidel a techniky. Potom vyjíždíme auty místních hasičů na výlet. Úzká cesta s prudkým stoupáním nás vyváží do kopců, až do výšky asi 1200 m . Odtud je nádherný pohled na Liezen. Zastavujeme na horské planině v místě ticha. Nachází se zde několik chalup, pasou se tu krávy a potkáváme se s několika turisty. Vystupujeme k malé hasičské kapličce, odkud je nádherný pohled na okolní horské velikány. Zpět scházíme až k chatě hasičů do Liezenu, kde můžeme posedět a občerstvit se. Je zde nádherná horská pohoda, příjemný vzduch a chládek. Odpočinuti sjíždíme zpět do města a odevšad na nás sálá vedro. Navštěvujeme místní koupaliště, kde nám zajistil starosta města bezplatný vstup. Nastává teplý večer, sedíme s rakouskými přáteli, navštěvují nás představitelé místních hasičů i vedoucí hasičstva kraje Štýrska. Opouštějí nás pozdě v noci obdarováni dárky.

* Kurzy * Last minute * Letenky * Kurzy akcie a burza * Reality a bydlení * Akcie * Rejstřík * Hotel Prague *