Studie akrobatického modelu na 400


Akro 400

    Tento model je pouze ve stádiu návrhu koncepce elektroletu kategorie 400, který by měl umožňovat dosažení vynikajících letových vlastností (mimo jiné i možnosti "viset na vrtuli").  Uvítám vaše podměty a návrhy na mojí adrese smm@email.cz

 Tak jsem si zvětšil Diablotina z plánku v MHM 6/99 na velikost Akra, a musím říct, že se mi Akro líbí čím dál víc. Neboli, zdá se mi že to bude létat opravdu výtečně (jen kdyby z té 400 šlo dostat víc). Jelikož v současné době provádím úpravy na Pifíkovi, přiznávám, že Akro si v nejbližší době asi nepostavím. Při je konstrukci jsem vycházel ze svých zkušeností s podobnými modely (Pif, Pifík, Blue Troll a v neposlední řadě Akrosport), navíc jsem zohlednil konstrukce jiných modelů (Diablotin, Loop, Microsport). Dále odráží i mé zkušenosti z provozu letadel kategorie 400 - zejména zkušenost, že 99% procent poškození vzniká při přistání (myslím řízeném). Proto jsem upustil od přistávání do trávy bez podvozku (problémy když je umrzlá zem - nutno dimenzovat = hmotnost). Model má podvozek, který by měl být spíš měkčí, aby mohl dobře absorbovat energii při přistání. Střed trupu (tj. od motoru za křídlo) je klíčová část konstrukce. Ostatní části konstrukce zaručují  pouze dosažení nezbytných aerodynamických sil (tj. vztlak při minimálním odporu).

Model by se měl od jiných modelů na 400 odlišovat zejména hmotností. Ta by se mohla při pečlivém výběru balzy, použítí 10g serv a lehkého přijímače pohybovat okolo 450g (8x NiCd Sanyo 500). Což je až o 170g méně než má obdobný model Loop (údaj v RCM). Při použití motoru Speed 400/6V a vyladění na maximální odběr cca 5-6 A za letu,  kdy by tento motor mohl pracovat se slušnou učiností (až asi 70% při napětí 9V), by vycházela doba chodu motoru na cca 5 až 6 minut.  Bohužel je to stále jen cca 75W výkonu/1kg (Loop asi 72W/kg). Plošné zatížení vychází u Akra na cca 27,3 g/dm2 (Loop asi 37,5g/dm2). Přiznám se že bych rád viděl létat akrobacii s motorem na 400 při hmotnosti letadla nad 600g (asi to jde, ale motor pracuje v režimu "přímotopu").

V současné době testuji novou pohonou jednotku motor 400/6V, převodovku 1:2,083 a vrtuli APC Slow Fly 230/120. První pozemní testy se zdají být dobré, ale to bohužel nezaručuje, že s ní model typu Pifík/Akro poletí (osobně si myslím, že to bude spíše výtečná kombinace do pomalu létajícího dvojplošního o ploše cca 25dm2 a zatížení cca 20g/dm2).

 

* Kurzy * Last minute * Letenky * Kurzy akcie a burza * Reality a bydlení * Akcie * Rejstřík * Hotel Prague *