Úvod

Tak zde jsou kompletní úkoly na nás kladené během cesty na severozápad

Den první

Odvážní harcovníci, prohlédněte si pořádně označení kontroly, tak budou vypadat všechny následující. Nyní je také čas, abyste si překontrolovali obsah svých zásob. Jezte je střídmě, aby vám vydržely až k soutoku Oregonu s řekou Ammonusakem, kde vás čekají další zásoby.

 

Den druhý

Všichni objevitelé si zcela samozřejmě vytvářeli poznámky a mapy objevených území. I na vás bude, abyste vše zajímavé zapsali a vytvořili mapu cesty podle Oregonu. Abyste si udělali představu mapování krajiny a měření vzdáleností, až do příštího dne (třetího dne) počítejte všichni své kroky.

 

Den třetí

Přestaňte počítat kroky. Teď váš major Rogers vyndá oranžovou obálku se 4mi jmény, které si postupně vylosujete. První jméno si tady vylosuje nejvyšší z vás, další jména si budete losovat v dalších dnech.

Den čtvrtý

Losuje další z vás (podle velikosti) své jméno. Právě se chystáte nasednout na připravené čluny a dál poplujete po řece sv. Vavřince. Sežeňte si pádla (vezměte do ruky slabé větve připomínající pádlo), nastupte ve dvojicích na čluny a pádlujte celý den. Rogers nepádluje, stojí na zádi a odpočítává rytmus záběrů. Udělejte si první fotodokumentaci - snímek plavby.

 

Den pátý

Právě vás uchvátil proud řeky sv. Vavřince. Můžete odložit pádla, už je nebudete potřebovat. Vylosujte si další jméno a pokračujte v cestě podle mapy.

 

Den šestý

Je na vás, abyste bezpečně ukryli své čluny. Nejprve musíte rozmotat jejich zacuchaná lana - vyluštit hlavolam. Máte na vyvlečení 10 minut, pokud se vám to nepodaří, pak musíte na čluny celý den dozírat - jděte dál pozpátku - všichni. Poslední z vás si zde vytáhne své jméno.

Den sedmý

Sedmý den všechno začíná - i pro vás teď začne opravdový boj o život.Všichni máte určená jména a během cesty se budete se svými jmény setkávat. Úkoly, ve kterých najdete své jméno, musíte splnit, i kdyby jste už byli mrtví. Rozdělte si spravedlivě - po vzájemné dohodě - 13 životů a označte si své životy počátečními písmeny svých jmen: R - Rogers, O - Ogden, J - Jenny, C- Crofton, L - Langdon Towne.Protože boj o život bude velmi tuhý, proto máte oproti skutečnému životu více než jeden život. Přijdete-li o nějaký život, přetrhněte kartičku a odevzdejte Rogersovi k uložení do pytlíku. Možná se vám povede i nějaký nový život získat - ten můžete přidělit komukoli z vás po dohodě, i totální mrtvole, není-li uvedeno v textu něco jiného. Hned po získání života ji přidělte a podepište. Každý si své životy hlídá a nese sám. Každý z vás může mít v průběhu cesty u sebe maximálně 3 životy. Nezapomeňte, že totální mrtvola nemluví, nic nesmí nést ani dělat. Jde společně se skupinkou. Od této chvíle smí číst úkoly pouze Langdon Towne.

Teď se o sobě můžete dovědět něco víc. Vyřešte správně logickou úlohu v zelené obálce.

 

Máte na to 15 minut od otevření obálky, jeden z vás ať sleduje časomíru. Po uplynutí času zapište své řešení a vytáhněte si žlutou obálku. Přečtěte si správné řešení a každý, jehož údaj jste správně neurčili, ztratí 1 život. Pak pokračujte podle mapy k Oregonu.

 

Den osmý

Jste u řeky Oregon. Podle legendy prý ústí do Pacifiku. Teď už vás nepovede žádná mapa, musíte sledovat co nejpozorněji tok řeky. Odtud si kreslete vlastní mapu. Jděte vždy po tom břehu, který máte určen. Toto je pravý břeh řeky - poznáte to tak, že se otočíte čelem po proudu a po vaší pravé ruce je pravý břeh. Na obálkách máte značky L a P u čísel, podle toho, na kterém břehu se kontrola nalézá.

Hned zpočátku vás čeká záludný močál. Ten musíte proběhnout co nejrychleji, abyste v něm nezahynuli. Přesto jeden z vás přijde o život - ten, který poslední doběhne a dotkne se rukou látky devátého dne. Utíkejte, ale pozor, ať devítku neminete!

 

Den devátý

Přetrhněte a odevzdejte Rogersovi kartičku toho, kdo se dotkl látky s číslem 9 jako poslední - ten se ztratil v močále (bylo-li vás posledních víc, ztrácí život všichni). Nezapomeňte si zakreslit proběhnutý úsek. Po cestě močálem se musíte posilnit - snězte 1 díl potravy vsedě. Po posilnění smíte vyrazit dál.

 

Den desátý

Nemusíte na tomto místě kácet žádné stromky, naopak jich využijte k tomu, abyste pohodlně přenocovali. Vylezte každý na jiný strom v okruhu 6ti metrů od látkového terče tak vysoko, abyste měli nejspodnější část těla ve výšce aspoň 3 metry nad kořeny stromu. Tak setrvejte všichni současně celou noc - 7 minut. Skupinku nocležníků vyfoťte v akci - ze stromu (jeden obrázek). Kdo to nedokáže, ztratí život.

 

Den jedenáctý

Abyste nedostali kurděje, je potřeba si zpestřit jídelníček. Na druhém břehu řeky Oregonu jsou ukryta v rozsoše vrby želví vejce. Jeden z vás ať přebrodí řeku v tomto místě - v úseku od látkového terče 5m proti i po proudu. Můžete použít cokoli z věcí, které jste si přinesli. Donese zpět jedno vejce želvy "tak veliké, že se nevejde do této místnosti". Máte na to od tohoto okamžiku přesně 10 minut. Pokud se o to nepokusíte, přijdete o 5 životů, pokud vejce poškodíte nebo přinesete po limitu, ztrácíte dva životy - vyberte si sami, čí životy budou obětovány. Pořiďte dokumentační foto brodění.

 

Den dvanáctý

Zde vás také čeká lov na veverky. Ty jsou ukryty v lese, šplhají tam po kmenech stromů. Jeden z vás - nejlépe totální mrtvola - si sedne pod tento strom a na časomíře sleduje 7 minut. Po uplynutí času zapíská či zaječí (mimořádně povoleno i mrtvolám). Ostatní čtyři - nejsou.li též mrtvolami - mohou běžet kolmo k lesu proti potoku a pokusí se ulovit nějaké veverky. Pokud nějakou spatří, musí ji označit barvou své tlupy - nesundávat ze stromu, jen opuntíkovat! Hledání veverek končí písknutím časomíry, pak klidně úlovky spočítejte a z obálky si přidělte životy. Za každou kompletní trojici ulovených veverek získáváte nový život. Nezapomeňte, že každý z vás může mít v průběhu cesty u sebe maximálně 3 životy. Zbylé životy roztrhněte a uložte. Barvu - lihovou fixu - máte hlavně na označování látkových terčů - nezapomínejte dělat značky!

 

Den třináctý

Bývá obvykle dnem, přinášejícím smůlu. Je to tak, cesta se před vámi uzavřela. Nezbývá vám než překonat jez a dostat se přes řeku na druhou stranu. Při přechodu přes řeku vám hrozí nebezpečí napadení dravými rybami. To můžete odvrátit tak, že do řeky vhodíte po proudu želví vejce. Pokud vajíčko nemáte, ztrácíte okamžitě dva životy - vyberte si, kdo. Vyrobte foto přecházení vody.

 

Den čtrnáctý

Přicházíte k indiánské vesnici, ve které žijí divocí Chippewayové. Ti se vyznačují tím, že si vlasy splétají do mnoha copánků. Abyste unikli jejich nemilé pozornosti, spleťte si vlasy do co největšího množství copánků. Každý musí mít aspoň jeden copánek, který se nesmí rozplétat.

Člen výpravy bez takového copánku ztrácí život! Musí procházet všemi osadami se zakrytou tváří, aby nebylo k poznání, že má bledou tvář. Udělejte foto a projděte na druhou stranu řeky ve vesnici. Nic se vám možná nestane, na mostě je přece křesťanský symbol!

 

Den patnáctý

Ten, kdo prošel osadou s copánky, si zaslouží, aby získal 1 nový život (pokud už nemá plný počet, tzn.3 životy.) Máte v této obálce 5 životů, ty, které nemůžete přidělit, hned přetrhněte. Život tedy nemůže získat ten, kdo nemá copánek či se mu rozplétá, nebo ten, kdo má už 3, ostatní mohou získat jen jeden život. Své životy ihned podepište!

Zde vás čeká opět lámání vašich roztomilých hlaviček. Vyluštěte text v červené obálce - trochu jsme ho zašifrovali, aby ho nemohli číst domorodci. Máte na to čas celý den - tedy maximálně 20 minut, do té doby musíte dorazit k číslu 16 a ukončit práci.

 

Den šestnáctý

Zde si otevřete hnědou obálku a zkontrolujte text. Pokud nemáte víc než 3 malé chybičky v textu, získáváte pro skupinu 3 nové životy. Budete je brzy potřebovat! Pokud máte víc chyb, pak nemáte nárok na žádný život. Nyní pokračujte přes indiánskou vesnici tak, aby vás nikdo nespatřil. Pokud se tak stane, musíte ztuhnout v pozici, ve které právě jste a nesmíte se hnout, pokud domorodec není z dohledu. Zahalte opět bledé tváře bez copánků! Nemusíte sledovat tok řeky Oregon, další kontrolu najdete až za mostem na levém břehu

 

 

 

 

.

Den sedmnáctý

Sejměte zahalení z bledých tváří. I přes veškerou vaši opatrnost byl v tomto místě jedním z Chippewayů těžce zraněn setník Ogden. Převažte mu na břicho obvazem, ať moc nekrvácí. Od této chvíle je třeba Ogdena nést tak, aby se nikde nedotkl země. Pozor! Mrtvoly nesmí nic nést! Vyrobte foto nesení.

Den osmnáctý

Pokud se do této chvíle Ogden dotkl země, stává se totální mrtvolou, ať měl jakýkoli počet životů. Ty roztrhejte a uložte k Rogersovi. Ať je mrtvý nebo živý, musíte se pokusit ho zachránit tím, že celý den ponesete zapálenou svíčku. Pokud sebou nemáte svíčku či zápalky, škrtátko máte zde (přilepené v dopise). Vosk najdete u osamělého smrku u silnice, knot ve směru průhledu futrem po 200 krocích, zápalky na druhém břehu řeky cca 15 m odtud. Smíte si z balíčků vzít pouze 1 plát vosku, 1 knot a 3 zápalky. Vyfoťte svíčku.

 

Den devatenáctý

Konec nesení svíčky - pokud vám nezhasla, pak Ogden dostane život, který máte v sáčku. Jinak život přetrhněte a schovejte. Posilněte se potravou, již brzy přijdete k Ammonusaku. Odtud zesláblému Ogdenovi pomáhá jen Jenny. Stoupnou si zády k sobě s Ogdenem a přiváží se pevně v pase šátky k sobě. Tak kráčejí spolu celý den.

 

Den dvacátý

Ogden a Jenny se mohou odvázat na úrovni této kontroly. Přesto Jenny dále plane k Ogdenovi neobyčejnou láskou. Tu mu prokazuje vždy, když může - drží ho za ruku, hladí ho, líbá ap. Půjdou teď ruku v ruce celý další den a Jenny se k němu bude láskyplně vinout.

 

Den jednadvacátý

I tady je ukryt pro vás jeden život. Na tomto přítoku pátrejte po krabičce, nebude dále než 30 m od tohoto terče. Tu musíte objevit do 10 minut a vzít z ní jeden život. Pokud tento život nemůžete použít, přetrhněte ho a uložte u Rogerse. Pokud byste to nedokázali v limitu, naopak 1 z vás svůj život ztratí. Tady také posvačte, dojezte všechny zbytky, brzy vás čeká Ammonusak a jídlo!

 

Den dvaadvacátý

Někteří z vás už mají notný hlad. Jistě se hrbí stejně jako harcovníci. Největší hlad má ale Crofton - teď si přečtěte ukázku v modré obálce.

Ano, máte mezi sebou šílence - stále hrabe, aby našel svou hlavu Indiána a od této chvíle musí být veden na provázku. Nepouštějte ho, zmizel by v lese a už by se neobjevil. Pokud ho pustíte, ztratí i svůj poslední život - od této chvíle smí mít totiž už jen jeden. Vpřed, soutok Oregonu s Ammonusakem už je nablízku, tam jsou zásoby jídla, čekají na vás už vojáci, kteří sem byli posláni předem.

Po přečtení pokračujte celý den v cestě přihrbeni v mírném předklonu - udělejte foto.

Den třiadvacátý

Jistě máte už nedostatek životů, musíte se zde pokusit život vydolovat z této bílé studnice. Tu nesmíte vyndat, přemístit či poškodit, vytáhnete-li z ní kulatý předmět do dvou minut, pak si smíte vzít 2 životy, podaří-li se vám to do 6ti minut, máte nárok na jeden život. A teď už vám běží čas!

A teď vzhůru - tvrz, kterou vidíte na louce, je kýžený Ammonusak! Co nejrychleji k ní!

Den čtyřiadvacátý

Ano, tady je opravdu ten slavný soutok obou řek! Jídlo však zmizelo. Vojáci nedokázali čekat či si vás spletli s nepřáteli a s jídlem utekli.. Jste tak hladovi, že zde automaticky všichni živí přijdou o 1 život. Ovšem vrátit se už nemůžete.

Jen Crofton může být zachráněn - bude-li hrabat v krtinách na louce,stále veden na provázku, najde 1 malý uzlíček s léčivou rostlinou tawho - tu pozře Crofton syrovou i s přílohou a pak si může vzít z této obálky život. Víc než 1 uzlíček si nesmíte vzít.

Pokud to neudělá, bude vlečen na provázku tak dlouho, dokud ho pro něj nezískáte nový život. Stanoviště uveďte do původního stavu!

Snažte se nyní po cestě dál sehnat jedlé zvíře, dlouhé aspoň 20m cm a vyfoťte ho. Pomůže vám v budoucnu k načerpání sil a získání dalších životů.Pozor, máte na to jen pár dnů!

Pokračujte dál po pravém břehu řeky!

 

Den pětadvacátý

Došli jste k indiánské lávce, kterou musíte překonat za pomoci 10ti noh a 2 očí. Üčastní se všichni včetně mrtvol. Vyberte jednoho, který vám ve vzdálenosti 1 m od lávky zaváže oči a pak použije 2 oči a 2 nohy k přechodu lávky. Po přechodu lávky začne stopovat čas, bude fotit a zároveň může navigovat. Na lávce smí být vždy jen jeden člověk se zavázanýma očima. Od odstartování fotografem máte na přechod 5 minut. Každá započatá minuta navíc znamená ztrátu 1 života. Ti, kteří spadnou, už nemusí pokračovat - ztratili 1 ze svých životů.

 

Den šestadvacátý

Mohutná řeka Oregon zde vytvořila divokou peřej, kterou Indiáni nazývají peřej Watokiči.

Tu překonáte tak, že si zde vytvoříte vor, na kterém splují peřej 2 libovolné boty, každá od jiného člověka (může být i mrtvola), jedna levá, jedna pravá. Vor může být ovládán zdálky pomocí bidel. Odstartujete ho pod touto kontrolou.Pozor, ať váš vor nezneužijí jiné skupiny. Při stavbě voru nesmíte použít živé stromy či keře.

Za každou vevnitř namočenou botu ztrácíte 1 život ze skupiny. Nedokážete-li úkol splnit, musíte odevzdat k roztrhání od každého živého jeden život. Zvládnete-li úkol bez chyby, získáte do skupiny za každou vevnitř suchou botu 2 životy z této obálky. Jinak musíte životy také podle pravidel roztrhat. Foťte! Limit na splutí včetně stavby voru je od tohoto okamžiku 20 minut.

 

Den sedmadvacátý

Jestliže jste dosud nevyfotili jedlé zvíře aspoň 20 cm dlouhé, ztrácíte 2 životy a dál neshánějte. Před vámi leží indiánská vesnice, jejíž obyvatelé patří k přátelskému kmeni Dakotů. Ti jsou mírumilovní a nikdy neválčí, proto nemusíte mít zahalené tváře. Můžete se s nimi dorozumět všichni, mimořádně i mrtvoly mohou promluvit ze záhrobí. Smíte však v řeči s domorodci používat jen jedinou samohlásku - o. Všechny ostatní nahraďte tímto písmenem. Ukázka : Prosom o jodno póro (broko - ne brko! Pokud se každému zvlášť podaří získat darem od domorodců do 20ti mimut od tohoto okamžiku 1 péro aspoň 20 cm dlouhé a zamaskovat se jím při průchodu dalším územím ( společné foto nezbytné), získáváte každý 1 život. (Kdo má brko, ten má život.)

 

Den osmadvacátý

Před vámi leží bájné jezero Mefremagog. Ano, zde si můžete ulovit svou rybu. Jezero je poněkud vyschlejší, ale budete-li 7 minut pátrat v bahně, možná najdete zlatou rybku s nějakým tím životem pro vás. Vezměte ulovenou rybu sebou a životy hned přidělte a podepište. Sledujte teď přesně tok řeky Oregonu, jděte stále po levém břehu, neodchylujte se víc než 6 m od vody.

 

Den devětadvacátý

Před vámi je most zvaný burma. Indiáni po nich přecházejí se stejnou jistotou, jako běloši po svých dřevěných mostech. Vaším úkolem je přejít na druhou stranu, avšak předtím rozmyslet způsob. Musíte totiž dodržet tato pravidla:

1. Po mostě nesmí jít víc než jeden člověk.

2. Jenny nesmí zůstat sama s jedním mužem na žádné straně řeky. Je velmi zatížena na muže.

3. Jenny jde vždy hned po Ogdenovi.

4. Jenny nesmí jít první ani poslední.

5. Ogden nesmí jít první ani poslední.

 

Den třicátý

Přišli jste k chýši němého starého Indiána - strážce tajemství další cesty. Řeka nyní mizí ve skalních soutěskách a útesy z čisté mědi jsou tak ostré, že po nich nelze jít dál podle Oregonu. Most zvaný burma nelze nikdy použít pro cestu zpět. Jedinou možnost další cesty zná zdejší indiánský stařec. Bohužel je němý. Uhodněte tajné heslo, on vám může napovědět jen kýváním hlavy. Pak vám pomůže přes Oregon. Za odměnu získáte talisman s tajnými značkami, ty vás ochrání a povedou až k Pacifiku. Talisman nesmíte ztratit ani odložit. Na druhé straně Oregonu ve směru, který vám ukáže Indián, hledejte velký pařez, na němž byly donedávna stejné znaky, jaké nese talisman. U něj bude číslo 31.

 

Den jedenatřicátý

Nemáte už vůbec žádné zásoby a před vámi leží oblast hustě osídlená nepřátelskými kmeny. Na další cestě používejte buzolu vám známým azimutovým způsobem. Pod prvním úhlem pochodu od pařezu 304 stupně a 210 m na silném dubu najdete kartičku, jejíž obsah si zapište či zapamatujte a pak pokračujte v hledání dalších kartiček celý den. Pochodové úhly měřte od kartiček v tomto pořadí:

od silného dubu 305 stupňů a 77 m k dalšímu dubu blízko okraje lesa,

od tohoto dubu k smrku u cesty 300 stupňů a 75 metrů

od smrku u cesty k osamělému smrku na pasece 299 stupňů a 123 metrů

od osamělého smrku k dvěma břízám na okraji lesa 258 stupňů a 75 metrů

od bříz k velkému dubu 280 stupňů a 120 m

od dubu k posedu 270 stupňů a 180 m

od posedu ke stromu na kraji rokle 320 stupňů a 108 m

od stromu na okraji rokle k borovici na okraji lesa 357 stupňů a 135 m

Už vám docházejí síly. Všechny rostliny, jejichž názvy byly na kartičkách, vám sílu mohou vrátit. Sežeňte si cestou alespoň 3 z nich.

 

Den dvaatřicátý

Sehnali jste si alespoň 3 rostliny? Co nejrychleji si uvařte odvar - voda musí vřít. Pak si všichni potřete odvarem holé paty. Osvěženi můžete vyrazit na další cestu. Pozor, Indiáni v blízkých osadách nesmí ucítit ani zahlédnout kouř z vašeho ohýnku! Vyberte si šikovné místo v okolí. Oheň řádně uhaste a zahlaďte stopy. Nezapomeňte na foto při vaření.

Pokud úkol nedokážete splnit do 20ti minut, odevzdejte k přetržení 3 životy a dál už nevařte! Nyní vás povede znamení na vašem talismanu, který jste dostali od němého strážce. Sledujte dál pečlivě okraj lesa, kde najdete indiánskou stezku s tímto znamením, zmizte rychle v hlubinách lesa. Kráčejte po modré indiánské stezce.

 

Den třiatřicátý

Odtud kráčejte každý sám v rozestupech po 2 minutách tak, že budete rukou sledovat černý provázek. Poslední odejde nosič časomíry. Sejdete se na konci provázku. Nesmíte promluvit, nepřátelé jsou všude okolo vás. Kdo provázek přetrhne, ztrácí život a musí ho opět svázat.

 

Den čtyřiatřicátý

U tohoto rozpadlého stavení se řiďte dalším indiánským symbolem na vašem talismanu - žlutým. Vlny Pacifiku se dmou už nedaleko od vás!

 

Den pětatřicátý

Nadechněte se a vystupte na skalku vlevo - tam poprvé zahlédnete vlny Pacifiku! Ano, dokázali jste to, tam dole pod vámi se vlní slaná voda největšího z oceánů!

Pak pokračujte dál po této stezce, hledejte znak modrého talismanu na odbočce směrem dolů, ten vás přivede k vodám Pacifiku. Čeká vás poslední kontrola a poslední úkol.

 

Den šestatřicátý

Jste u cíle, zbývá vám jen překonat ústí řeky Oregonu...Protože nemáte sebou žádnou loď, pokuste se přivolat pomoc výstřelem z vaší muškety...

 

konec na druhé straně, oheň, vaření čaje, güláš, velký kotlík - Majda, Bára

 

 

* Kurzy * Akcie * Práce * Zájezdy * Zájezdy * Meteobox * Auto *