Doplňky k pravidlům:

Nové rasy:

K upravení humanoidních nestvůr mě vedl fakt, že i skřet, kterému se zprotivil život v královtví (například kvůli šikaně v armádě ), může uprchnout a začít drancovat usedlosti "na vlastní pěst". Navíc tento systém řeší problém skřetích velitelů (hejtmanů, králů apod.), kteří mají v pravidlech jen zvyšovanou životaschopnost. Nyní je můžeš tvořit jako CP - bojovníky a šermíře. No a půlelf je klasika... Teď už se ale podível do tabulky vpravo. Zůstala zachována stejná pravidla, snad jen, že čísla v závorkách mají stejný význam jakl tabulka oprav podle ras.

Skřet Ork Goblin Půlelf
síla 7-12 (-1)

9-14 (0)

10-15 (+1) 8-13 (0)
obratnost

6-11 (-3)

7-12   (-2)

10-15 (+1)

10-15 (+1)

odolnost 6-11 (-3) 11-16 (+2) 12-17 (+2) 8-13 (-1)
inteligence 2-7  (-6) 3-8     (-5)  4-9    (-4) 11-16 (+1)
charizma 1-11 (-5) 1-6 (-6) 2-7    (-4) 10-15 (+1)
velikost A A A-B B
rodová zbraň tesák řemdich kopí šavle
morálka* -2 -1 +1 0
mezní morálka* -4 až -1 -3 až 0 -1 až +2 -2 až +2
početnost* 8 6 4 4

*Tyto vlastnosti souvisí s pravidly pro armády (DrD PPE-svět). Pokud je nepoužíváš, klidně je ignoruj.

 

 

Hod 1k10

 Skřet  Ork Goblin  Půlelf 

1

N

N

ZmD

ZkD

2

N

  ZmZ  

ZmD

ZkD

3

ZmZ

ZmZ

N

ZmD

4

ZmZ

ZmZ

N

ZmD

5

ZmZ

ZmZ

ZmZ

ZmD

6

ZmZ

ZmZ

ZmZ

N

7

ZmZ

ZkZ

ZmZ

N

8

ZkZ

ZkZ

ZmZ

N

9

ZkZ

ZkZ

ZkZ

ZmZ

10

ZkZ

  ZkZ

ZkZ

ZkZ

Co se týče přesvědčení, řiď se touto tabulkou. Systém je stejný jako v PPZ. Hoď 1k10, najdi průsečík své rasy a hozené hodnoty a zjistíš přesvědčení své postavy.


Zvláštní schopnosti ras jsou (jsou li nějaké):

Skřet má infravidění na 30 sáhů (použij stejný systém jako u trpaslíka). Na druhou stranu nenávidí sluneční světlo natolik, že na něm neschopen bojovat (postih -5 ke všem hodům) a při chůzi ho někdo musí vést.

Používání dlouhých zbraní:

V pravidlech jsem objevil nedostatek spočívající v používání dlouhých bodných zbraní (kopí, halapartny). Je jasné že jejích délka dává kopiníku výrazné výhody.

V praxi to vypadá tak, že kopiník má vždy iniciativu (postava ozbrojená mečem, sekerou a podobnou krátkou zbraní může zaútočit až když odrazí zánu kopím). Zasáhne-ĺi kopiník postavu alespoň za jednu třeninu počátečního počtu životů ta spadne na zem, ze které jedno kolo vstává (a nemůže se bránit ani útočit). Nicméně používání kopí má jedno úskalí - jejich dřevěná násada se láme - vždy při obraně nebo neúspěšném útoku (tzn. hrot kopí narazil na štít, nebo byl odražen mečem) kopiníka hoď k%. Hod 1-5 znamená že kopí se zlomilo a dále je již nepoužitelné.

* Kurzy * Akcie * Práce * Zájezdy * Zájezdy * Meteobox * Auto *