ACP bodovací vzorec
Počet bodů za účast ve hře se vypočte podle následujícího vzorce:
BH x BU x S kh
kde BH jsou Body za Hru, BU jsou Body za Umístění a S kh je součet koeficientů poražených hráčů.
Body za hru - BH
Všechny hry obsažené v brožuře Ábeles jsou rozděleny do skupin A-C podle toho kolik záleží na štěstí a kolik na umu hráče. Přičemž skupina A jsou hry s nižším podílem štěstí.
V těchto skupinách je další dělení na podskupiny 1-3 podle toho, kolikrát za večer lze hru odehrát. Je to proto, aby za jeden večer bylo možné při jedné obtížnosti hry získat podobný počet bodů.
Podrobný popis skupin:
Skupina A - Záleží více na umu hráče než na náhodě.
Skupina B - Záleží na umu hráče i na náhodě.
Skupina C - Záleží více na náhodě než umu hráče.
Skupina 1 - Lze odehrát pouze 1 hru za večer z toho důvodu že hra má za cíl získat co nejvíce bodů, nebo z důvodu, že je natolik dlouhá, že se jich více nestihne.
Skupina 2 - Lze odehrát 2-3 hry za večer.
Skupina 3 - Lze odehrát více her.
Body za umístění - BU
Systém bodů za umístění je podobný jako u závodů F1 - za 1. místo je bodů nejvíce pak postupně méně a od určitého místa 0 bodů.
Pro hru se 12 hráči je za 1. místo 10 bodů, za 2. 6 bodů, za 3. 4 body a pak postupně vždy o bod méně až na 0 bodů.
Hry s jiným počtem hráčů jsou odvozeny od hry se 12 hráči. Nejlépe to vysvětlíme na příkladu:
12 umístění je rozděleno na 12 dvanáctin, přičemž vítěz má 12/12, 2. hráč má 11/12 až poslední má 1/12. Pokud však hrají 4 hráči jsou umístění rozděleny na čtvrtiny. Vítěz má 4/4, další v pořadí mají 3/4, 2/4, 1/4. Pokud čtvrtiny převedeme na dvanáctiny dostaneme 12/12, 9/12, 6/12 a 3/12. Když se podíváme do tabulky tak 12/12 získává 10 BU,9/12 3 BU a ostatní již 0 BU. Proto tedy při hře 4 hráčů je možné získat 10, 3, nebo 0 bodů. Podobně je to i u ostatních počtech hráčů, přičemž se při výpočtu zaokrouhluje.
Celkový přehled lze získat v tabulce:
BU |
Umístění |
Počet hráčů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
12 |
10 |
6 |
4 |
3 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
11 |
10 |
6 |
4 |
3 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
10 |
10 |
6 |
4 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
9 |
10 |
6 |
3 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
8 |
10 |
6 |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
7 |
10 |
4 |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
6 |
10 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
5 |
10 |
4 |
1 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
4 |
10 |
3 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
10 |
2 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
10 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Součet koeficientů hráčů - S kh
Každý hráč má svůj koeficient, který se vypočte podělením jeho bodů celkovému počtu bodů. Hráč, který porazil nějaké jiné hráče, si sečte koeficienty poražených hráčů a dostane tak S kh.
Díky těmto koeficientům bude náš žebříček vyrovnanější, protože pokud slabší porazí silnějšího hráče, získá větší počet bodů, než když silnější porazí slabšího. Koeficienty rovněž snižují výhodu častějšího hraní některých hráčů. Na začátek bylo kvalifikováno 23 hráčů, každý nový hráč automaticky dostává 1 bod.
Příklad výpočtu
Celý výpočet si můžeme ukázat na příkladě první hry - Zhang Shangyou - odehráno 16.8.02, 5 hráčů:
Pořadí:
- Quak
- Makovec
- Indiánka + Milka
- Dvanáctka
Zhang Shangyou má BH = 10 bodům.
Quak za 1. místo získal BU = 10 bodům, porazil 4 hráče s koeficientem 1/23 takže S kh = 4/23 = 0,1739. Celkem tedy získal 10 x 10 x 0,173913 = 17,3913 bodů (Výsledky počítá počítač, zobrazeny jsou 4 desetiná místa, ale on si pamatuje víc).
Makovec má za 2. místo BU = 4 body, porazil 3 hráče s koeficientem 1/23 celkem má 10 x 4 x 0,130435 = 5,2174 bodů.
Indiánka s Milkou se umístili na 3. místě, mají BU = 1 bod, porazili pouze jednoho hráče s koeficientem 1/3, výsledek je 10 x 1 x 0,33333 = 3,3333 bodů.
Datum poslední aktualizace: 19.8.02
qcenter@email.cz