Darkstone

 

TIPY ÚVODEM


Na rovinu, přestože jste hrdinové, za žádných okolností se neostýchejte v případě předem prohrané bitvy prchnout. Není na tom nic špatného, ostudu si neutrhnete.
Ať už jste zloděj či válečník, pumpujte své volné body (za každou úroveň jich získáte toliko šest) do obratnosti, protože jedny z nejlepších zbraní ve hře jsou prostě luky (dokonce i čaroděj je schopen vzít do rukou luk, ale jeho výsledky nestojí zpravidla za řeč). Způsobují rozsáhlá zranění a vzhledem k tomu, že si držíte od nepřátel jistý odstup, snižují i ta směrovaná vaším směrem.
Nezapomínejte upgradovat (či shánět lepší) svoji zbroj. Čím vyšší je vaše obranné číslo, tím větší zranění jsou absorbována, a uslyšíte-li v bitvě "clangavý" zvuk, vaše zbroj právě vykryla útok, a tudíž vás ochránila od zásahu.
Jako druhý charakter se doporučuje válečník. Je silný, houževnatý, ale zároveň bohužel prostý a nudný (švihat celý den mečem či sekerou v sobě neskrývá mocný zážitek). Používejte ho jako živý štít vaší primární postavě (to znamená co nejlepší zbroj a silná zbraň do ruky), na kterou se hlavně zaměřte.
Ukládejte svoji pozici často a hlavně s rozumem. Nikdy neopomeňte uložit hru po úspěšném splnění questu či před vstupem do dungeonu. Lehce by se vám mohlo stát, že použijete například jed, který měl být cílem vašeho snažení a vše je ztraceno (tedy pokud jste nevyslyšeli naší rady a neuložili si pozici včas).
Neztrácejte čas zabíjením slabších jedinců a hned zpočátku se vrhněte v ústrety vůdci bandy. Jako ideální ověřený příklad slouží třeba finální souboj s Draakem. Budete-li ztrácet čas atakováním jeho ochranky (Wyverni), zapotíte se přibližně dvakrát tolik, než kdybyste zneškodnili rovnou jeho.
Hned jak to půjde, naučte vašeho čaroděje zásadní kouzlo "Magic Door", jež bezpochyby náleží mezi nejpotřebnější kousky. Válečník pro změnu ocení skill "Master at Arms", čímž si zajistí více útoků za kolo.
Vzhledem k tomu, že je možné útoky vykrývat i zbraní, jsou ve většině případů pro válečníky lepší obouruční zbraně (mocné sekery či svižné meče) nežli jednoruční se štítem.
Pokud jste si toho nevšimli, klávesa "Q" slouží pro rychlé ukládání pozice, ale to jen pro případ, určitě to všichni víte.
Před vstupem na jakoukoliv aktivační plošinku umístěnou v blízkostí stěny (ale i jinak) se ujistěte, že máte aktivované kouzlo "reflect", aby se případný fireball odrazil zpátky a nestál zbytečně vaše životy.
Kouzlo "Magic Bomb" se dá použít i skrze místnosti, kam se nemůžete normálně dostat. Přiblížíte-li se někdy ke stěnám, stanou se průhledné a vy tak můžete zaměřovat i příšery ve vedlejší místnosti, čehož se dá samozřejmě docela příjemně využít.
Nikdy nedávejte pod kontrolu počítači svého kouzelníka. Nejenom že nebude vůbec čarovat, ale ještě se bude navíc snažit ukazovat každému protivníkovi své svaly, a to je pak krátký život.
Zrovna tak jako v Diablu, i zde můžete sehnat elixíry, které budou zvyšovat vaše základní vlastnosti (jen s tím rozdílem, že zde stojí deset tisíc).
Zkoumejte každičkou věcičku, kterou ve hře naleznete. Lehce by se vám mohlo stát, že přehlédnete mocný magický artefakt (k tomuto účelu lze použít například kouzelníkovu schopnost "detect").
Sehnat peníze v Darkstone je daleko snazší než v Diablu (kde to ostatně rovněž nebyl zásadní problém), a tak se nebojte utrácet peníze za hezké věcičky. Rovněž ukládejte často své finanční prostředky do bezpečné banky, v obchodech můžete nakupovat přímo z účtu.
Větší příšery typu obří pavouk jsou natolik dobře vykrmené, že se nevejdou do standardních dveří, a tak jim nezbývá než se smutně koukat, jak jim to lukem či kouzly šijete přímo do obličeje a to přece - když je to možné budete praktikovat, nebo snad ne?
Dveře lze také využít ke vám již patrně známému triku. Vzhledem k jejich malé propustnosti se jimi protáhne toliko jedna příšera v tom samém okamžiku, což znamená, že narazíte-li na místnost plnou příšer, není nic snazšího než se stáhnout skrze dveře zpět a hezky kosit jednu za druhou.
Nikdy neodcházejte na delší dobu od hry, protože by se vám lehce mohlo stát, že by vaše postavička zemřela hlady a navíc by zestárla třeba o dvacet let, a to pak začíná být mrzuté.
Nezapomínejte na velice příjemnou funkci, kterou vyvoláte po stisknutí klávesy "L". Poté si vyberete na mapě místo určení a vaše postavička si tam už sama nalezne cestu.
Vždy, než něco prodáte, se to pokuste nejprve opravit (tedy pokud na to máte skill a je to možné, pochopitelně), obdržíte tak za uskutečněný obchod daleko více peněz.
Spouštějte hru s příkazem "-hardmouse" (třeba dstone.exe-hardmouse), akcelerujete tak tím i myš, a to je pak pořádný rozdíl!
U vchodu do každého levelu vytvářejte magické brány. Nikdy nevíte, co vás na patře očekává, a táhnout se v případě smrti celou tu dálku z města zpět pro věci je otrava.
Hrajte po síti se svými kamarády, je to největší deviza této hry.

DŮLEŽITÍ OBYVATELÉ PRVNÍ VESNIČKY


Gunther the Blacksmith
Kovář jako řemen a navíc docela slušný obchodník, který vás natáhne, jak bude moci. Kupovat se u něho sice bez vlastnosti obchodnického skillu nevyplatí, ale když má to monopolní postavení, tak si může vyskakovat, holomek.

Madam Irma
Místní léčitelka, která vás zbaví všech špatných vlivů kouzel a popřípadě zahojí hluboké rány (či odstraní prokletí). Je ochotná, příjemná a vůbec prima, buďte na ni hodní.

Perry the Publican
Perry se postará o vaše hladové žaludky, případně umožní složit znavené kosti hrdinům. Za jídlo mu budete muset zaplatit (určitě si nakupte zásoby, hlavně zpočátku, kdy ještě nemáte kouzlo Magic Door) a pokud se budete potřebovat vyspat s prázdnými kapsami, poskytne vám střechu nad hlavou gratis.

Larsac the Usurer
Pokud jste v životě neviděli banku o dvou nohách, neznáte patrně Larsacka. Můžete si k němu uložit své těžce nastřádané peníze s jistotou, že o ně nepřijdete, jen škoda, že nevyplácí žádné úroky.

Master Elmeric
Je zloděj prvního řádu, přestože se věnuje magií. V jeho obchodě naleznete kouzlo, svitky, lektvary a v případě potřeby dobije magií vaše zbraně či zbroj, ovšem ty ceny jsou skutečně nehorázně přemrštěné. Knihy s kouzly je lepší hledat v podzemí, kde se jich povalují kvanta, než je kupovat.

Mastar Dalsin
Vás naučí všechny potřebné skilly, za které se neobávejte utrácet, protože hrají ve hře velmi důležitou roli, a hlavně si s nimi užijete tolik legrace a zábavy, že se prostě na tomto místě nevyplácí šetřit.

Training Grounds
Ještě než se pustíte do skutečného boje, kde protivník nebude znát slitování, můžete si vyzkoušet své schopnosti v tréninkové aréně. Je to v podstatě k ničemu, ale na druhou stranu je hezké, že vás autoři chtěli ušetřit rychlé smrti, bohužel však zapomněli, že ve většině z nás se skrývají veteráni diablovského formátu.

VÝBĚR POSTAV


Z celkového počtu osmi postav si pro své účely můžete vybrat maximálně dvě (v síťově hře jednu). Jednu budete ovládat sami a druhé se ujme váš spojenec, počítač, ale vzhledem k jeho ochablému talentu bych mu svěřil do rukou maximálně válečníka.
Přestože v DS máte k dispozici, například v porovnání s Diablem, daleko více charakterů, až zas tak úplně zásadní rozdíly mezi nimi nevycítíte. Válečník vás podpoří svým mečem, kouzelník sáhne po fireballu, mnich se za vás pomodlí a zloděj vás sprostě okrade. Třeba vám usnadní vybírání přiložená tabulkou skillů, které mají jednotlivé charaktery k dispozici.

PŘEDSTAVENÍ SKILLŮ


Learning
Schopnost, za jejíž asistence budou danému hrdinovi nabíhat rychleji zkušenosti, a tím pádem bude dosahovat rychleji vyšších úrovní.

Trade
Ideální skill pro jednání s Guntherem či Elmericem. Budete moci smlouvat a snižovat tak nákupní či zvyšovat prodejní cenu za účelem vlastního obohacení, ostatně jak jinak.

Communion
Zrychlené doplňování many pro vašeho kouzelníka a mnicha. Kdyby se nepovalovala všude kvanta modrých lahviček s manou, mohli bychom říci, že je to zásadní skill, takhle bohužel ne.

Language
Skill, který bohužel nevyužijete při hře jednoho hráče, protože po jeho aktivaci budete moci "dekódovat" zprávy od ostatní hráčů či protihráčů.

Master of Arms
Zvyšuje počet útoků na "kolo" a šanci na zásah. Pro dobrého válečníka je to jeden z nejdůležitějších skillů.

Perception
Každý správný zloděj by měl umět detekovat pasti. Naučíte-li ho tuto schopnost všechny zapasťované truhly či krabice, budou označeny červenou výstražnou barvou.

Defusing
Detekovat past je sice hezká věc, ale pokud ji neumíte odstranit, nikdy nezjistíte, jak hezký poklad se pod víkem truhly nalézá. Naučte tedy svého zloděje ještě tento skill a nebudete s tím mít problémy.

Concentration
Něco na způsob berserku. Vaší postavičce se na chvilku zvýší všechny fyzické atributy, což využijete hlavně v tužších bitkách, kde je potřeba pořádně zamakat.

Detection
Schopnost detekovat magické objekty (budou označeny zelenou barvou).

Exorcism
Odstraňování prokletí z různých objektů (nebudete již déle potřebovat schopnosti Irmy).

Forester
Skill, po jehož aplikaci vytáhnete z každého lesa krásně urostlého hříbka či z hlubokých vod lesklého pstruha.

Identification
Zjistíte informace o magické věci (jejích přesných schopnostech), velice důležitý skill.

Lycanthropy
Je vidět, že autoři hry nehodili humor do žita, a tak se z vaší kouzelnice během okamžiku může stát hrůzostrašný lykantrop (všechna mana je převedena na sílu).

Medicine
Léčení ostatních členů skupiny (bohužel pouze a výhradně ostatních).

Meditotion
Dočasně zvýší maximální hranici many vašeho čaroděje. Příjemná věcička, jen škoda, že trvá tak krátce.

Orientation
Na chvilku odkryje celou mapu rozehrané lokace a ubezpečí vás o tom, kde je sever.

Prayer
Zvýší obranné číslo šťastného hrdiny, no nejsou ti bohové někdy příjemní?

Recharging
Dobije magické schopnosti cíleného artefaktu.

Repair
Opravovaní poškozených zbraní, bohužel hlavně na nižší úrovni častokrát končí neúspěchem.

Silence
Tichý jako myška může být váš zlodějíček po odzkoušení tohoto skillu, příšery by si ho měly přestat všímat. Vyzkoušejte a uvidíte.

Theft
Klasické okrádání NPC postaviček, které na svých toulkách potkáte (bohužel s nízkou pravděpodobností úspěchu).

VŠECHNA KOUZLA


Absorbtion
Vysajete část životů z protivníkova těla a přihrajete si je na svoji stranu. Taková malá hra na upíra.

Antidote
Bohužel ve hře narazíte i na jedovaté pavoučky, kteří se zálibou otravují vaše hrdiny. Použijte toto kouzlo a problém je vyřešen.

Berserker
Zvýší obranné číslo, rychlost, pravděpodobnost zásahu a dočet útoků za kolo cílené postavě. Čaroděj bersekr sice nepředstavuje obvyklou záležitost, ale hlavně že to funguje.

Confusion
Totálně zmate terčového oponenta. Dokonce natolik, že se vydá na útok svých spolubojovníků, zoufalec.

Death Dome
Vytvoří obrannou bariéru okolo hrdiny a kdokoliv se pokusí tuto zónu narušit, bude zraněn.

Detection
Pomůže lépe detekovat magické předměty (budou modře vyznačeny).

Fear
Závoj paniky bude foukat směrem k nepřátelským řadám. Buďto se vám vysmějí, nebo vezmou nohy na ramena, jinak to prostě nepůjde.

Fireball
Klasika všech klasik, sešle ohnivou kouli na nebohého příšeráka.

Flamethrower
Sešle na protivníka velkou dávku ohnivé nálady.

Food
"Stolečku, prostři se" v praxi.

Forgetfulness
Podivné kouzlo využitelné pouze v síťové hře, kde vymaže protivníkovi předdefinovaná kouzla, a tím pádem mu to solidně zamotá hlavu.

Haste
Urychlí pohyb vašeho hrdiny.

Heal
Léčení.

Invisibility
Učiní postavu neviditelnou pro ostatní hráče (ovšem není těžké takto skrytého čaroděje odhalit dle jeho stop, které po sobě zanechává).

Invocation
Vyvolá ohnivého golema, který se za vás postaví a bude bojovat.
Light
V případě tmy osvětlí okolí vašeho hrdiny. Síla a dosah jasu závisí na úrovni zkušeností sesílatele.

Magic Bomb
Něco jako všem známá nášlapná mina, jen s tím rozdílem, že po čase vybuchne sama (takto můžete odpasťovat truhly).

Magic Door
Zcela zásadní kouzlo, bez kterého můžete vašeho čaroděje přímo poslat do sběru. Umožní vám cestovat mezi městem a dungeonem. Ušetří vám to tolik času, že se začnete za čaroděje modlit (pokud nemáte čaroděje, používejte alespoň svitky, jinak se z toho věčného cestování nakonec skutečně zblázníte).

Magic Arrow
Magická šipka budiž vržená na zlého skřeta (či jiného smolaře).

Mutation
Promění nepřítele v kuře (jako transformation).

Infravision
Umožní vám v temných kobkách lépe vidět.

Poison Cloud
Stvoří zelený a silně jedovatý oblak, který otráví každého, kdo by se rozhodl projít.

Litany
Slouží k uzdravení otráveného hrdiny.

Reflection
Odrazí jakékoliv kouzlo či projektil vržený čarodějovým směrem.

Raise Dead
Oživí smrtí zmrzačeného hrdinu (velmi důležité kouzlo!).

Slowness
Zpomalí dočasně veškeré pohyby cílené stvůry.

Spark
Standardní magický útok (silnější nežli magic arrow).

Stone
Promění neštastníka v kámen (bohužel nepůsobí na všechny postavy).

Storm
Mocným úderem odhodí protivníky a mají-li tu smůlu, že se v blízkostí něco nalézá, bouchnou se pořádně do hlavy.

Telekinesis
Za asistence tohoto kouzla můžete otevírat truhly, sbírat objekty či přepínat spínače, aniž byste se k ním fyzicky přiblížili.

Teleportation
Přesun z místa na místo, známý všem z geniálního Diabla.

Thunder
Útok z nebes, stručněji blesk.

Transformation
Promění nepřítele v kuře (zde se patrně inspirovali starým dobrým Hereticem).

Wall of Fire
Vytvoří ohnivou stěnu.

Tabulka skillů

WARRIOR/AMAZON

  • trade

  • repair

  • forester

  • learning

  • concentration

  • orientation

  • master of arms

WIZARD/SORCERESS

  • identification/lycanthrophy

  • learning

  • concentration

  • recharging

  • detection

  • communion

  • language

MONK/PRIESTESS

  • perception

  • exorcism

  • learning

  • medicine

  • prayer

  • master of arms

  • communion

ASSASSIN/THIEF

  • identification

  • trade

  • perception

  • defusing

  • learning

  • theft

  • silence

* Kurzy * Akcie * Práce * Zájezdy * Zájezdy * Meteobox * Auto *